1. اصغر پور، حسین، فلاحی، فیروز، خدادادکاشی، فرهاد، پورعبادالهان کویچ، محسن، و دهقانی، علی (1391). رابطه تاثیر نوآوری بر سهم بازار در صنایع نساجی، چرم و پوشاک ایران، فصلنامهعلمی- پژوهشیمطالعاتاقتصادیِکاربردیایران، 1(1)، 97-63.
2. اصغر پور، حسین، فلاحی، فیروز، و دهقانی، علی (1391). تاثیر نوآوری بر بیثباتی سهم بازار در صنایع غذایی و آشامیدنی ایران، نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی، 26(3)، 217-204.
3. خدادادکاشی، فرهاد، زراء نژاد، منصور، و یوسفی حاجی آباد، رضا (1394). بررسی اثرات متقابل سطح تمرکز، سودآوری، تحقیق و توسعه و تبلیغات در صنایع کارخانهای ایران، فصلنامهپژوهشهایاقتصادی رشدوتوسعهپایدار، 15(3)، 173-192.
4. خداداد کاشی، فرهاد، زراء نژاد، منصور، و یوسفی حاجی آباد، رضا (1392). بررسی اثرات ساختار بازار بر نوآوری و تحقیق و توسعه در صنایع کارخانهای ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی رشد و توسعه پایدار، 13(4)، 1-25.
5. شهیکی تاش، محمدنبی، کرمی تیره شبانکاره، حمیده، و روشن، رضا (1395). ارتباط مؤلفههای ساختاری بازار و ضریب فازی فناوری در صنایع کارخانهای ایران، فصلنامهعلمی- پژوهشیمطالعاتاقتصادیِکاربردیایران، 5(17)، 45-72.
6. کردبچه، حمید، و امامی، سوده السادات (1391). ساختار بازار و مخارج تحقیق و توسعه در کارگاههای صنعتی ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی در ایران، 1(4)، 63-89
7. متفکرآزاد، محمد علی، و رهنمای قراملکی، غلامحسین (1392). بررسی تاثیر فعالیتهای RD بر ارزش افزوده در واحدهای تحقیق و توسعه ایران، مجلهعلمی – پژوهشی سیاستگذاریاقتصادی، 5(9)، 29-54.
8. مرکز آمار ایران، نتایج طرحهای جامع آمارگیری از کارگاههای صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر کشور طی سالهای 1375-1392، تهران: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی.
. Aghion, P., Bloom, N., Blundell, R., Griffith, R., & Howitt, P. (2005). Competition and innovation: An inverted-U relationship. The Quarterly Journal of Economics, 120(2), 701-728.
2. Alfranca, O., Voces, R., Herruzo, A. C., & Diaz-Balteiro, L. (2014). Effects of innovation on the European wood industry market structure. Forest Policy and Economics, 40, 40-47.
3. Arrow, K. J. (1962). Economic welfare and the allocation of resources for invention. In Readings in Industrial Economics, 609-626, Princeton University press.
4. Asgharpurh, H., Fallahi, F., Khodadad Kashi. F., Pourebadollahan Covich, M., & Dehghani A. (2012). The Impact of Innovation on the Market Share of Iranian Textile and Leather Industries (Nonlinear Approach),
Quarterly journal of Applied Economic Studies in Iran (AESI), 1(1), 63-97. (In Persian).
6. Bombardini, M., Li, B., & Wang, R. (2017). Import Competition and Innovation: Evidence from China. Researchpaper:http://www7.econ.hitu.ac.jp/cces/trade_conference_2017/paper/matilde_bombardini.
7. Chen, Z., Zhang, J., & Zheng, W. (2017). Import and innovation: Evidence from Chinese firms. European Economic Review, 94, 205-220.
8. Chernyshev, N. (2017). The relationship between R&D and competition: reconciling theory and evidence. CDMA Working Paper Series No. 1704. Centre for Dynamic Macroeconomic Analysis.
9. Colletaz, G., & Hurlin, C. (2006). Threshold effects of the public capital productivity: an international panel smooth transition approach. Working Paper, 1/2006, LEO, Université d'Orléans, 1-39.
10. Dasgupta, P., & Stiglitz, J. (1980). Industrial structure and the nature of innovative activity. The Economic Journal, 90(358), 266-293.
11. Dhanora, M., Sharma, R., & Khachoo, Q. (2018). Non-linear impact of product and process innovations on market power: A theoretical and empirical investigation. Economic Modelling, 70, 67-77.
12. Fok, D., Van Dijk, D., & Franses, P. H. (2005). A multi‐level panel STAR model for US manufacturing sectors. Journal of Applied Econometrics, 20(6), 811-827.
13. Galbraith, J. K. (1952). American Capitalism, the Concept of Countervailing Power. Houghton Mifflin Company. Boston.
14. Gonzalez, A., Terasvirta, T., and Van Dijk, D. (2005). Panel Smooth Transition Regression Models, SEE/EFI Working Paper Series in Economics and Finance, 604, 1-33.
15. Goodwin, M. (1998). Firm Size and RD Testing the Schumpeterian Hypothesis. University Avenue Undergraduate Journal of Economics, 2(1), 4.
16. Hashmi, A. R. (2013). Competition and innovation: The inverted-U relationship revisited. Review of Economics and Statistics, 95(5), 1653-1668.
17. Hashmi, A. R., & Biesebroeck, J. V. (2016). The relationship between market structure and innovation in industry equilibrium: a case study of the global automobile industry. Review of Economics and Statistics, 98(1), 192-208.
18. Hu, T., & Xie, C. (2016). Competition, innovation, risk-taking, and profitability in the chinese banking sector: An empirical analysis based on structural equation modeling. Discrete Dynamics in Nature and Society, 2016.
19. Iran Statistical Center, results of comprehensive census designs from industrial orkshops of ten employees and more during the years 1375-1382. Tehran, presidency of the I.R.I. plan and budget organization (In Persian).
22.
Kordbacheh, H., &
Emami, S. S. (2013). Market Structure and R&D expenditures In Iranian large manufacturing industries
Quarterly journal of Applied Economic Studies in Iran (AESI), 1
(4), 63-89. (In Persian).
23. Lee, J., & Kim, B.C. (2013). The relationship between innovation and market share: Evidence from the global LCD industry. Industry and Innovation, 20(1), 1-21.
24. Levin, R., & Reiss, P. C. (1984). Tests of a Schumpeterian model of R&D and market structure. In R&D, patents, and productivity (pp. 175-208): University of Chicago Press.
25. Matopoulos, A., & Bourlakis, M. (2011). Identifying innovation strategies: insights from the Greek food manufacturing sector. International Journal of Innovation and Regional Development, 3(2), 159-173.
26. Motafakkere Azad, M. A., & Rahnomay Garamaleki, G. (2013). The Effect of R&D Efforts on the Value Added in Iran’s R&D Units, the journal of Economic policy, 5(9), 29-55. (In Persian).
27. Needham, D. (1975). Market structure and firms' R & D behavior. The Journal of Industrial Economics, 241-255.
28. Peneder, M., & Wörter, M. (2014). Competition, R&D and innovation: testing the inverted-U in a simultaneous system. Journal of Evolutionary Economics, 24(3), 653-687.
29. Rickard, S. (2006). The economics of organizations and strategy: McGraw-Hill Education.
30.
Shahiki tash, M. N.,
karami tirehshabankareh, H., &
roshan, R. (2016). The relationship between the components of market structure and technology fuzzy factor in Iranian manufacturing industries (Schumpeter approach test)
Quarterly journal of Applied Economic Studies in Iran (AESI), 5(17), 27-54. (In Persian).
31. Thanh, S. D. (2015). Threshold effects of inflation on growth in the ASEAN-5 countries: A Panel Smooth Transition Regression approach. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 20(38), 41-48.